PT Escapes & Tips


ON THE ROAD TO PARADISE - COMO LAKE

If in a cloudy day you feel that thankful, you are probably on your road to paradise. That is our amazing arrival in Como and the description of an amazing weekend along Lake Como coast.


Share this post on social media!

-ITALIAN VERSION AT THE BOTTOM-


Along the shores of Lake Como...



You leave the urban routine on a cloudy Saturday morning with your Audi Q3, hoping to see the Sun in the next few hours. A couple of hours later you can't think about anything but the view in front of you. It doesn't matter how the weather is, the only thing you care about is to deeply breath all the beauty around.

An amazing Villa accommodates us during the weekend: it's impossible to find words able to explain the emotion you feel waking up in front of the Lake or relaxing at tea time admiring the beauty of the nature.













The first step is the discovering of Como, a small and cute Roman town, perfect to spend a relaxing afternoon visiting the Duomo and the several shops in the center of the city. During the weekend you will find a lot of people around, having some shopping or simply eating a delicious Italian ice-cream in the cute alleys.






From Como you can also take the funicular to Brunate, built in 1894. It runs every 30 minutes and allows to enjoy wonderful sight on the town and South Lake Como.
Click here to know where you can catch it!










During the evening, a special dinner at Palazzo del Vice Re: a lovingly restored aristocratic palace that has been transformed into a unique boutique property. Such a special place to us: elegance, kindness and an amazing view!
Il Palazzo del Vice Re is ideally located to explore the region's cultural highlights, natural beauty and athletic adventures, but also the ideal lakeside retreat for the sweet idleness the Italians call "dolce far' niente".







***********************************************************************************************

Sulle rive del Lago di Como...



Lasci la routine urbana in un nuvoloso sabato mattina con la tua comoda ed elegante Q3 di Audi, sperando di vedere il sole di lì a qualche ora. Ma appena dopo non riesci a pensare ad altro che alla vista che ti si palesa davanti. Non importa quali siano le condizioni climatiche, l'unica cosa di cui veramente ti importa è di respirare profondamente tutta la bellezza che ti circonda.

Una meravigliosa Villa ci ospita per il weekend: non esistono parole per descrivere ciò che si prova a svegliarsi di fronte al lago o rilassarsi con una tazza di tè mentre si ammira la natura.

Il primo passo è scoprire Como, una piccola cittadina romana perfetta per trascorrere un pomeriggio rilassante visitando il Duomo e i numerosi negozi del centro.
Durante il weekend saranno molte le persone a passeggiare per il centro, magari facendo shopping o gustando un ottimo gelato italiano tra i caratteristici vicoli della città.

Da Como si può anche prendere la funicolare per Brunate, costruita nel 1894. Una corsa ogni 30 minuti ti permette di apprezzare una vista unica della città e della parte meridionale del Lago di Como. Clicca qui per tutte le informazioni utili!


Infine, durante la serata una cena speciale al Palazzo del Vice Re, un palazzo aristocratico splendidamente restaurato che è stato trasformato in un hotel boutique unico. Un luogo davvero speciale per noi: eleganza, cortesia e una vista impareggiabile!
Il Palazzo del Vice Re si trova in una posizione ideale per esplorare le attrattive culturali della regione e la bellezza naturale del luogo, e per intraprendere avventure sportive. Allo stesso tempo è il rifugio ideale sulle rive del lago per abbandonarsi a quel dolce ozio che gli italiani chiamano "dolce far niente":




Share this post on social media!


Find your flight or train to this location using Wanderio!

RELATED POSTS

buzzoole code